https://peetjvaneeden.files.wordpress.com |
Πολύ συχνά φέρνω
σε επαφή τους μαθητές μου με τραγούδια και ρυθμούς από διάφορες χώρες. Στόχος
μου είναι να γνωρίσουν πολιτισμούς, ήθη και έθιμα άλλων πολιτισμών (κυρίως
παιδικά τραγούδια και παραδοσιακά παιχνίδια!), αλλά και να τραγουδήσουν, να
χορέψουν και να διασκεδάσουν J
http://www.akuofoundation.com/ |
Σε διάφορα
σχολεία έχουμε κατά καιρούς πραγματοποιήσει διάφορες δράσεις
που είχαν σχέση με τη διαπολιτισμικότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα, τα παραδοσιακά παιχνίδια και τραγούδια/παιχνιδοτράγουδα της Ελλάδας και του
κόσμου. Ένα από τα τραγούδια που έχω εντάξει σε αυτά είναι και το
A ram sam sam. Πρόκειται για ένα παιχνιδοτράγουδο από το Μαρόκο το
οποίο συναντάται, όμως, και σε άλλες χώρες της Βορείου Αφρικής. Οι στίχοι του
είναι πολύ εύκολοι, όπως και οι κινήσεις του. Οι κινήσεις μπορούν φυσικά να
διαφοροποιηθούν αναλόγως!
Δείτε μας να τραγουδάμε!
Το τραγούδι που
χρησιμοποιήσαμε:
A ram sam sam
Περισσότερες πληροφορίες και βίντεο για το τραγούδι μπορείτε να βρείτε στο MamaLisa
Στόχοι:
o
Να
έρθουν τα παιδιά σε επαφή με άλλους πολιτισμούς
o
Να
συζητήσουμε για το πώς ζουν τα παιδιά σε άλλες χώρες (πού παίζουν, τι παιχνίδια
έχουν, πώς κάνουν μάθημα κτλ.)
o
Να
γνωρίσουν διαφορετικούς ρυθμούς/μουσικά όργανα/γλώσσες/φαγητά/ρούχα κτλ.
o
Οργανωμένη
κίνηση και συνεργασία
o
Να
χορέψουμε και να διασκεδάσουμε!
o
Η
μουσική μας ενώνει ακόμα και αν δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα J
http://www.oceanindependence.com/ |
Διδακτικές ώρες:
Μία εάν θέλουμε να
κάνουμε μόνο το τραγούδι και παραπάνω εάν θέλουμε να το ενσωματώσουμε σε άλλες δραστηριότητες/συζητήσεις/κατασκευές
με διαπολιτισμικό χαρακτήρα
Διαθεματικότητα:
Γεωγραφία/Ξένες
Γλώσσες/Ευέλικτη Ζώνη/Μελέτη Περιβάλλοντος
Πώς διδάσκουμε τη
δραστηριότητα:
1. Μιλάμε
στα παιδιά για το Μαρόκο. Μπορούμε να τους δείξουμε χάρτη της χώρας, να
δείξουμε τη θέση της χώρας σε σχέση με τη δική μας και να παρουσιάσουμε
φωτογραφίες από σπίτια και ανθρώπους. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον, επίσης, να
ζητήσουμε από τα παιδιά να φανταστούν πώς μπορεί να ζουν τα παιδιά εκεί, πώς
παίζουν, πώς
είναι το σχολείο τους, τι φοράνε, τι τρώνε,τι συνήθειες έχουν κ.α.
2.
Παρουσιάζουμε
το τραγούδι, εξηγούμε ότι είναι στα αραβικά και βάζουμε να το ακούσουμε ή το
τραγουδάμε. Τα λόγια είναι πάρα πολύ εύκολα και επαναλαμβανόμενα και
συνοδεύονται από κινήσεις για κάθε φράση. Είναι ένα τραγούδι που απευθύνεται
κυρίως σε παιδιά μικρής ηλικίας λόγω της ευκολίας του.
A ram sam sam, a ram sam sam
Guli guli guli guli
Guli ram sam sam
A ram sam sam, a ram sam sam
Guli guli guli guli
Guli ram sam sam
A rafiq, a rafiq
Guli guli guli guli
Guli ram sam sam
A rafiq, a rafiq
Guli guli guli guli
Guli ram sam sam
https://www.gapyear.com |
3.
Η φράση A ram sam sam δεν σημαίνει
κάτι, Guli σημαίνει "πές μου" και Rafiq είναι "ο φίλος". Οι στίχοι
ουσιαστικά δεν λένε κάτι συγκεκριμένο και ο στόχος του τραγουδιού είναι τα
παιδιά να καταφέρουν να τα βγάλουν πέρα μιας και η μουσική γίνεται σταδιακά όλο
και πιο γρήγορη!
4.
Τραγουδάμε με τα παιδιά τους
στίχους και βάζουμε και τις κινήσεις. Σε διαφορετικά βίντεο έχω βρει και παραλλαγές
κινήσεων, αλλά εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς το τι θα κάνουμε και πώς θα χρησιμοποιήσουμε
το τραγούδι.
http://www.travel-pictures-gallery.com/ |
5.
Αφού μάθουμε το τραγούδι και
το πούμε 1-2 φορές βάζουμε και τη μουσική. Συνήθως δεν τους λέω ότι γίνεται όλο
και πιο γρήγορο και τα αφήνω να το ανακαλύψουν μόνα τους! Δεν μας ενδιαφέρει
φυσικά το να καταφέρουν να εκτελέσουν άψογα το τραγούδι μέχρι τέλους, δίνουμε έμφαση στην προσπάθειά τους και φυσικά διασκεδάζουμε μαζί τους. Προσωπικά χρησιμοποιώ την
εκτέλεση του τραγουδιού με τους ενδιάμεσους στίχους στα
αγγλικά γιατί έχει περισσότερο
ενδιαφέρον για τα παιδιά. Μπορούμε να τροποποιήσουμε τους αγγλικούς στίχους και
να δημιουργήσουμε δικούς μας ελληνικούς για να τραγουδάμε ανάμεσα στις πιο
γρήγορες παραλλαγές του τραγουδιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου