Στις 2 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού η οποία είναι αφιερωμένη στην
ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα που έχουν σχέση με τον
αυτισμό. Μπορεί να γνωρίζουμε ήδη κάποιον που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού,
σίγουρα, όμως, έχουμε συναναστραφεί ανθρώπους που δεν γνωρίζαμε ότι είναι στο
φάσμα και μας φάνηκαν περίεργοι, ιδιότροποι, αλλόκοτοι. Ακόμα πιο σίγουρο είναι
ότι έχουμε βρεθεί μέσα στην τάξη με παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα.
Κάποια από αυτά τα παιδιά έχουν διάγνωση, πολλά άλλα, όμως, δεν έχουν, κάποια δέχονται εξωτερικές παρεμβάσεις, άλλα πάλι όχι, κάποια δέχονται την πλήρη υποστήριξη και αποδοχή από την οικογένεια, άλλα βρίσκονται αντιμέτωπα με τη δυσκολία των γονιών στην παραδοχή του προβλήματος. Και εμείς πολλές φορές βρισκόμαστε κάπου στη μέση, δε γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει, πώς να αντιδράσουμε σε συμπεριφορές και καταστάσεις, προσπαθούμε να στηρίξουμε το παιδί, την οικογένεια, την τάξη, τους συμμαθητές. Και ίσως κάποιες φορές να χάνουμε την υπομονή μας, να αγχωνόμαστε ή να βρισκόμαστε σε πανικό, είτε επειδή δεν έχουμε τη κατάρτιση για την αντιμετώπιση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα, είτε γιατί η τάξη είναι πολυπληθής και οι ανάγκες των μαθητών μας δεν επιτρέπουν τόσο εξατομικευμένη φροντίδα.
Κάποια από αυτά τα παιδιά έχουν διάγνωση, πολλά άλλα, όμως, δεν έχουν, κάποια δέχονται εξωτερικές παρεμβάσεις, άλλα πάλι όχι, κάποια δέχονται την πλήρη υποστήριξη και αποδοχή από την οικογένεια, άλλα βρίσκονται αντιμέτωπα με τη δυσκολία των γονιών στην παραδοχή του προβλήματος. Και εμείς πολλές φορές βρισκόμαστε κάπου στη μέση, δε γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει, πώς να αντιδράσουμε σε συμπεριφορές και καταστάσεις, προσπαθούμε να στηρίξουμε το παιδί, την οικογένεια, την τάξη, τους συμμαθητές. Και ίσως κάποιες φορές να χάνουμε την υπομονή μας, να αγχωνόμαστε ή να βρισκόμαστε σε πανικό, είτε επειδή δεν έχουμε τη κατάρτιση για την αντιμετώπιση παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα, είτε γιατί η τάξη είναι πολυπληθής και οι ανάγκες των μαθητών μας δεν επιτρέπουν τόσο εξατομικευμένη φροντίδα.
Πώς μπορούμε να
καταλάβουμε τον αυτισμό; Και κυρίως πώς μπορούμε να εντάξουμε ένα παιδί που
βρίσκεται σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης στη μικρή μας σχολική κοινωνία; Πώς
μπορούμε να βοηθήσουμε τους υπόλοιπους μαθητές να αποδεχθούν τον μικρό εκκεντρικό
(κάποιες φορές!) συμμαθητή τους και να αποφύγουμε την περιθωριοποίηση; Αρχικά
θα πρέπει να μπορούμε εμείς οι ίδιοι να προσπαθήσουμε να τον καταλάβουμε και να
τον αποδεχθούμε και όχι απλά να τον ανεχόμαστε!
Στα παρακάτω
βίντεο σίγουρα δεν θα βρεθεί ούτε η κατάρτιση ούτε το ιδανικό σχολικό
περιβάλλον που θα θέλαμε για την ομαλή συνύπαρξη παιδιών στο φάσμα του αυτισμού
με παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Σίγουρα, όμως, θα μας βοηθήσει να δούμε από μια
άλλη πλευρά τον κόσμο του, να προσπαθήσουμε να τον καταλάβουμε, να εξηγήσουμε τις
αντιδράσεις του μέσα στην τάξη και απέναντί μας, να μας οπλίσει με υπομονή και
να αλλάξουμε ίσως τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε αυτά τα παιδιά άθελά μας! J
Πώς είναι να ζεις με αυτισμό
Βίντεο από ανθρώπους που βρίσκονται στο
φάσμα
Ας καταλάβουμε
κάποια πράγματα για τον Αυτισμό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου