Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Μαθαίνουμε το Ρυθμό με Επιτραπέζια Παιχνίδια!






    Ένας πολύ όμορφος τρόπος για να μάθουμε είναι το παιχνίδι! Μέσα από το παιχνίδι οι μαθητές αντιλαμβάνονται βιωματικά διάφορες έννοιες που προσπαθούμε να διδάξουμε και το μάθημα γίνεται σίγουρα λιγότερο βαρετό. Βρήκα εδώ ένα επιτραπέζιο παιχνίδι το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν. Επιπλέον, μπορείτε εδώ να αγοράσετε καρτέλες με πολλούς και διαφορετικούς ρυθμούς.





    Περιλαμβάνει ταμπλό για τους παίκτες και κάρτες με ρυθμικές αξίες ή εντολές. Μετέφρασα τις κάρτες εντολών στα ελληνικά (μπορείτε να δείτε πώς να το κάνετε εδώ ) και έφτιαξα και κάποιες ακόμα για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, με παρεστιγμένα, δέκατα έκτα, τρίηχα κτλ. ! Μπορείτε να βρείτε τις κάρτες εντολών που έχω φτιάξει στα ελληνικά εδώ ή να δημιουργήσετε δικές σας. 









Δείτε μας να παίζουμε στην τάξη!!


        





Τι χρειαζόμαστε:

o   Ταμπλό για το επιτραπέζιο (θα το βρείτε εδώ)
o   Πιόνια 
          (για μεγάλο αριθμό παιδιών μπορείτε να 
χρησιμοποιήσετε χάντρες όπως εγώ)
o   Κάρτες ρυθμού και εντολών (μπορείτε να τις βρείτε εδώ )

Στόχοι:

o   Εξάσκηση στις ρυθμικές αξίες
o   Βιωματικό παιχνίδι
o   Διασκέδαση
o   Συνεργασία και ομαδικό πνεύμα
o   Αλληλοβοήθεια στην ομάδα


Πώς παίζουμε:


    Η διαδικασία του παιχνιδιού είναι πολύ απλή. Χωρίζουμε την τάξη σε 3-4 ομάδες των 5-6 παιδιών. Κάθε παίκτης σηκώνει μία κάρτα. Εάν αναγράφονται ρυθμικές αξίες πρέπει να τις προσθέσει και να προχωρήσει τόσα βήματα όσα είναι και το άθροισμα της κάρτας. Οι παύσεις σημαίνουν ότι τα βήματα της κάρτας θα είναι προς τα πίσω!  Οι κάρτες εντολών βάζουν εμπόδια στους αντιπάλους αλλά και στον ίδιο τον παίκτη καμιά φορά αν δεν είναι πολύ τυχερός ή εάν δεν θυμάται σωστά τις ρυθμικές αξίες!

   Μία παραλλαγή που κάνω είναι να ζητάω από τους μαθητές κάθε φορά που σηκώνουν την κάρτα να παίζουν τον ρυθμό με παλαμάκια ή σε κάποιο οργανάκι και να τον τραγουδάνε πριν προχωρήσουν. Με αυτόν τον τρόπο το παιχνίδι γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον, αφού όλοι θέλουν να παίξουν με τα μουσικά όργανα, αλλά και κάνουν καλύτερη εξάσκηση! 

  
    Τέλος, είναι πολύ σημαντικό οι όποιες δυσκολίες προκύπτουν μέσα στην ομάδα από τους παίκτες (π.χ. αδικίες, αδυναμία τήρησης των κανόνων κτλ.) να λύνονται μέσα στην ομάδα από τα ίδια τα παιδιά. Γυρίζω από όλες τις ομάδες και προσέχω ότι παίζουν σωστά στο μουσικό κομμάτι χωρίς να γίνονται λάθη, όμως παρακινώ τα παιδιά να λύνουν μόνα τους τα προβλήματα που δημιουργούνται από τους συμμαθητές τους χωρίς να δίνω έτοιμες τις προτάσεις μου.



Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που χωρίζονται σε ομάδες οι οποίες πρέπει να συνεργαστούν για να παίξουν. Κάποιες φορές μπορεί να μαζέψω προσωρινά το παιχνίδι από κάποια ομάδα και να τους δώσω ένα περιθώριο πέντε λεπτών για να συζητήσουν το πρόβλημα και να βρουν τη λύση ώστε να ξαναπάρουν το παιχνίδι και να συνεχίσουν. J


2 σχόλια:

  1. PS. I can be reached via email at PitchPublications@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Apparently the first one did not go through. I apologize. My name is Shelley Tomich and I am the creator of Rhythm Race. I am SO glad you clearly enjoy the game! The first level is a freebie (sample) for the purposes of introducing music educators to the other paid levels. I would appreciate you taking down the extra cards you have made from the website and instead please link to my bundle. https://www.teacherspayteachers.com/Product/Music-Centers-Rhythm-Race-Counting-Edition-BUNDLE-Levels-1-9-1441704

    Thank you so much for respecting the hard work I have done to create this series.

    Musically,
    Shelley

    ΑπάντησηΔιαγραφή